za živali

| More
Igor Dragišić, Skica za revolucijo (87. Veganska večerjica)

87. Veganska večerjica

Veganske večerj(ic)e | 15.10.2019. 21:46

ZaŽivali in Pekarna Magdalenske mreže vas v četrtek, 17. 10. 2019, ob 19.30 vabimo v MISC INFOPEKA (Kulturni center Pekarna, Ob železnici 8, Maribor) na Vegansko večerjico. Tokrat bomo prisluhnile_i predavanju Igorja Dragišića z naslovom Osvoboditev v 22 slikah - skica za revolucijo.

več

Javna tribuna: Izzivi in strategije (Tretji Dnevi boja proti speciesizmu)

Tretji Dnevi boja proti speciesizmu

Akcije | 30.09.2019. 22:00

Dosledno proti zatiranju

26.--28. september 2019

Tretji dnevi boja proti speciesizmu (plakat)

več

Društveni dnevi 2019

Društveni dnevi | 03.06.2019. 23:41

Animalizem in poetika

več

Cankar - Mislec (Društveni dnevi 2018)

Društveni dnevi 2018

Društveni dnevi | 25.06.2018. 09:34

Na slepo je posegel človek v neznano življenje

in je bil ubijalec. 

(Ivan Cankar)

Program Društvenih dnevov 2018

več

komandant stane krožnik paprika w (77. Veganska večerjica)

77. Veganska večerjica

Veganske večerj(ic)e | 19.04.2018. 18:13

ZaŽivali! vas v sodelovanju s Pekarno Magdalenske mreže vabi na Vegansko večerjico, ki bo v četrtek, 19. 4. 2018, ob 19.30 v prostorih INFOPEKE. Tokrat bomo prisluhnile predavanju komparativistke, ekokritičarke in pesnice Tanje Badalič z naslovom Primerjava reprezentacij smrti živali v delih Pes z Atlantide in Morje v času mrka Mateta Dolenca, Morje Bernharda Kellermanna ter Starec in morje Ernesta Hemingwaya.

Pisatelj Mate Dolenc (1945) v svojih delih Pes z Atlantide (1993) in Morje v času mrka (2000) postavlja v ospredje skromno in tradicionalno življenje prebivalk_cev majhnega otoka na Jadranu, ki so tesno povezani z naravnim sredozemskim okoljem, predvsem z morjem in življenjem v njem. Odnos med ljudmi in okoljem, v katerem igrajo nečloveške živali ključno vlogo, je predstavljen z različnih vidikov, saj mestoma prehaja od antropocentrizma k biocentrizmu. Dolenc je navdih za svoji deli našel v delih Morje(1910) Bernharda Kellermanna ter Starec in morje (1952) Ernesta Hemingwaya, v katerih je odnos ljudi do življenja v morju prikazan izrazito antropocentrično, saj jim morje predstavlja edini vir preživetja. Primerjava človeško-živalskih odnosov v vseh štirih delih kaže, da si ljudje prilaščajo življenja morskih živali za hrano ali zaslužek, večkrat tudi zgolj iz potrebe po dokazovanju lastnega ega in moči. Bralka_ec postane priča različnim reprezentacijam smrti živali, predvsem rib, ki reflektirajo hierarhičen odnos med človekom in živaljo, saj se slednjim izteče življenje na zelo (ne)human način. V romanih Pes z Atlantide in Morje so kot nasprotje podobam pobojev morskih živali, ki veljajo za nekaj samoumevnega ali celo nujnega, postavljene podobe uboja udomačenih živalih – psov, ki pa v bralki_cu sprožijo sočutje in ogorčenje. S primerjavo reprezentacij živalskih smrti v izbranih delih lahko ponovno premislimo človekov odnos do sobitij.

Predavateljica bo večer zaključila z interpretacijo izbora iz svoje ekokritične poezije.


več